Tuesday, August 26, 2014

Vacation made me sad

How vacation made me sad…

Recently I took a short trip with my Mini and the Drunken Queen.  It was a fantastic before-school-starts trip.  We went to see La Nouba Link -------> Link, and it was fabulous.  I cannot even describe how much in love with this show I am.  The Mini and the DQ loved it as well.  There is nothing more satisfying than looking at your kid in mid show and seeing the awe in her eyes.  You guys, the Mini is growing up.  This will be further evidenced during the rest of this story.  *sigh*


The hotel pool that someone pooped in
We left on a Tuesday and checked into our hotel.  All was fab.  We hadn’t even fought that much on the way.  Yay, us.  As soon as all the check in hoopla was over, we whipped on our suits and headed for the pool.  At the pool for about an hour when they kick us out because the pool had been contaminated.  This is a euphemism for some fucking dirty ass kid shit in the pool.  That was fine because it started to rain anyway.  Headed for food.   After pizza, nachos and a giant Lime-A-Rita, it was time for nap before the show (La Nouba at 6).


The hotel smoking section - right under the Make A Wish cancer fund sign


Me and the Mini ready for the night!  Yes, I ran out of hair product.

As I’ve previously mentioned, La Nouba was fantastic.   Loved the entire 2 hours.  Seriously.  Worth the price of admission.  I would (and will) see it again.  If you aren’t familiar with Cirque De Soleil, I’ve provided the link because I’m cool like that Link -----> Link to AWESOME  La Nouba is the particular show that is performed in Orlando.  They have other shows around the country.  I’m sure they’re all fantastic.  I’m only talking about this one because it’s the only one I’ve seen.  However, if any of you feel like you wanna’ get me a gift, tix to the Elvis Cirque in Vegas would be great!  After the show, I asked the Mini her favorite part and she replied “the hot silk guy”.  My 11 year old daughter was checking out dudes.  Ummmm…NO.  This couldn’t be happening.  Okay, the guy was hot but not the best in the show.  Like not even in the top 3 for me.  Nope…he was her favorite.  Kill. Me. Now. Sad.

So after the show we went to dinner at one of the kitschy, overpriced, tourist restaurants at Downtown Disney Westside because “why not?”  We were on vacation.  We at this place called Splitsville Link to kitschy, awesome place It was a bowling alley restaurant.  I totally want to have a party here.   It’s too damn cute.  The food was great, there was bowling everywhere.  My kinda’ place.  And then, the arguing began. The Mini and the DQ.  They’ll make ya fucking insane.  Or maybe just me.  Who knows?  They wear on my nerves, the two of them.  They’ll argue about everything…the cost of food, the amount of food, what kind of food, who’s eating what food…WHO FUCKING CARES?  Sad.

Anyway, after dinner there was no shopping or walking or people watching or anything.  Know why?  We had to take a fucking boat across the pond to Pleasure Island (insert link) to get to the car.  Yes, we took the fucking boat there too.  Know why?  The DQ can’t walk that far.  Don’t get me wrong, the boat ride was fine and I wasn’t angry.  Just fucking sad because this bit of info means the DQ is too fucking old and cannot do this shit anymore.  She’s always been my fallback person.  Every big trip I’ve been on?  So has she.  We have been all over Europe including Italy twice, Alaska, in 36 mainland states, Mexico, Canada, #alltheplaces.  The thought that she can no longer do this, kills me.  I’m dying.  My daughter is growing up and my mother is getting old.  Yep, old.  She’s fighting it every step of the way but she can’t do it and it makes me sad.  I make jokes about her getting her a hover round.  I’m not really kidding.  I mean seriously, get that shit…we will use it to our advantage.  That’s probably wrong...but so.  My mother is old, I’m using that shit.  Sad.

The Mini and DQ on the boat ride to La Nouba


YAHOOOOOOOO!
The next day we get up (not so spryly) to go to the Magic Kingdom.  Now folks, even though the Mini picked this as her place to go, it’s my favorite place ever.  Me and the giant rat go way back.  Going in, I thought I’m older so maybe it won’t have that giddy effect on me.  Nope.  It was solid.  I fucking love Disney World.  I was like a kid.  I ran.  Yep, me.  Don’t laugh.  I stood in all the lines.   I was hot, sweaty, sunburned, tired, achy, and having #allthefun.  My grin was huge and unmoving.  I was in my element. (Keep in mind it was 103 degrees)  The Mini was keeping up with me and riding the rides.  This is a first, folks.  The Mini doesn’t ride rides.  Well, she didn’t.  She kicked ass.  I was super impressed.  Besides the people (#Ihatepeople), the big rat paid off.

Waiting on the tram cuz DUH.

I get bored waiting in line. 

Now the sad…The DQ walked really slowly throughout the park and we kept losing her.  In fact, while we were riding Big Thunder Mountain Railroad, we lost her for good.  Not really, but we got separated for the rest of the day.  I had no phone so we had to go old school, you know…wing it.  During our separation, I learned two things.  My mother’s need for a hover round was solidified and my child is growing up and that there’s not a damn thing I can do to stop it.  The Mini and I felt really badly that the DQ got separated, however, it worked to everyone’s benefit.  The DQ got to walk slowly and watch old lady shows and the Mini I got to RIDE.  While in line for 55 minutes for the Mini’s first time on Space Mountain, I witnessed the Mini and the goddamned BOY in front of us flirting.  Right in front of me.  What the fuck?  I was completely mortified.  And, sad.

In closing for those of you who follow my Facebook page https://m.facebook/ThePreciousPrincesss
 you now know the source of my crankiness on Disney Day.  I’m really just sad.  I’m losing them both and I DON’T WANNA.   I’m selfish, stuff sucks, and I hate carrying luggage.  Sad.

#VACATIONISSAD

PPB




2 comments:

Amanda said...

Man there last time I was at Disney World I was 13. It was gay and lesbian day "not supported by the magic kingdom" it was awesome.

Aeron Turley said...

I journeyed to the land of Disney once. My father was an asshole the entire day and I was 12 so...I am not a big fan. But I love that you love it!!! :)